s



a




ואתחנן




נלמד על הזוגיות מהפרשה,"וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ כִּי יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד" [דברים, ד, ל"ט].
וידעת היום - פונה לידיעה לדעת להבנה אלינו לדעת את האמת וזה צריך להיות דבר מתוך השכל שלנו שאנחנו פוגשים את העולם שהקב"ה ברא ברור לנו הדרך ולהעביר את זה לעולם הרגשי לעולם הנפשי שם פוגשים עלינו לקחת את רעיון שהקב"ה מנהיג את העולם הוא בעל הבית מרגיע אותנו, זה מרום אותנו אנחנו פוגשים את העולם במסננת של אהבת השם ויראת השם. את המשך הפסוק יש אפשרות לפרש שהם שתי מקומות באדם, השמים ממעל – זה הצד האינטלקטואלי הקוגניטיבי החשיבה המופשט זה הדעת. אבל, אני חי בארץ, אני מרגיש דברים , הרגש גם צריך להיות מעורב ולכן הקשר שלנו עם הקב"ה צריך להיות גם שכלי וגם רגשי.
הבעל מצד אחד צריך לדעת מה הדברים המוטלים עליו כבעל, מה הדברים העקרוניים שהוא חייב להתחייב עליהם, ללא קשר לאשתו הספציפית, אלא כמעמד של בעל. ברגע שברור לי התפקיד שלי, ברגע שברור לי מה התפקיד שלי אני יכול לפגוש את אשתי מתוך העולם הרגשי שלי שמבטא את ההבנה, מצווה לאהוב, מצווה לכבד, לפעמים מאוד בקלות לפעמים זה דורש השקעה ועבודה. אלו הם שני המקומות שאשתי חייבת להיות בטוחה ובעלי חייב להיות בטוח שבן או בת הזוג מצד אחד מבין את המקום את התפקיד שלו והצד השני פוגשים אחד את השני מתוך רגשות שמחברים בחיי נישואים, שבת שלום.



כתובת המכון: רחוב בן יהודה 2, קומה ב, משרד 214, ירושלים. || טלפון: 02-6258325
עיצוב: סטודיו תהילה   |    תכנות: אסף טבצ'ניק   |    כניסה למערכת וידאו