s



a



מטרת הקורס: להכשיר רבנים, רמי"ם, אנשי חינוך, אנשי מקצוע, שדכנים, שדכניות, ומדרכי חתנים וכלות כיועצים לנישואין ולזוגות ברמה מקצועית.
הקורס הוא שנתיים. 30 מפגשים של 6 שעות, סה"כ 180 שעות כל שנה.
בשנה הראשונה לימוד עיוני בשילוב תרגול. שנה השנייה, שנת הפרקטיקום, מבוסס על ייעוץ מעשי לזוגות.
קביעת יום הקורס והשעות תיעשה בהתאם לרצונות הקבוצה. הקורס יתקיים בירושלים.

לרישום למחזור י"ז: הרב משה ברלינר 050-7298467


המלצות מבוגרים
הרב עזריאל אריאל, רב ישוב עטרת, בוגר מחזור א' – קיבלתי לא רק ארגז כלים מלא וגדוש כדי לתפקד כיועץ אישי וזוגי ברמה מקצועית אלא גם מתנה משמעותית לאישיות, ובעיקר בעבודת המידות, גם פעילותי כרב יישוב קיבלה פנים חדשות בעזרת דברים שנקלטו והופנמו במהלך הלימודים.
אורית פרידמן, ניצן-נוה דקלים בוגרת מחזור ב' - "אחרי שנתיים של לימוד משמעותי, ושל פרקטיקום "באש חיה" - אני מרגישה שיש בידי כלים טובים לייעוץ זוגי, ובעז"ה אוסיף ללמוד עוד שנים רבות."
הרב מנחם נויברגר, ראש גרעין "אפיקי אורות", אופקים, בוגר מחזור ג' -"בקורס יעוץ זוגי של מכון נתיבות קבלתי כלים מקצועיים ליעוץ וסיוע לזוגות וכן ליחידים. מקצועיותו ואישיותו המיוחדת של הרב משה מעמיקה ומרחיבה את הלימוד. שילובם של אנשי מקצוע נוספים בקורס הוסיפו מגוון רחב ביותר של מקורות מעשירים את הלימוד ונותנים ידע וכלים נוספים בתחום הייעוץ והכרת נפש האדם, עד כמה שבידנו להכיר. כמו כן אני מוצא שהקורס נתן לי כלים המסייעים לי בכל תחומי החיים, גם בצדדים הפרטיים, וגם בעסקי ציבור ובמתן מענה בנושאים הלכתיים ואישיים בקהילה."
בת שבע כרמל, בוגרת מחזור ז'- "כבוגרת התוכנית להכשרת יועצים זוגיים הנני ממליצה בחום עליה.
קיבלתי מהרב משה ברלינר ומר אברהם כץ ארגז כלים מלא בתוכן שפותח את הדרך לעזור לזוגות לבנות את ביתם על יסודות חזקים יותר.
בנוסף ללימודים התאורטיים של שנה א' נהניתי מאוד והחכמתי משנת ה״פרקטיקום״ בה זכיתי לטפל אישית בשני זוגות תוך הדרכה צמודה של ראשי המכון. אציין כי גם אחרי שנתיים אחד מהזוגות שומר עדיין על קשר."
הרב שלמה פולמן, בוגר מחזור ח'-"בקורס יעוץ זוגי של מכון נתיבות קבלתי כלים מקצועיים ליעוץ וסיוע לזוגות וכן ליחידים. מקצועיותו ואישיותו המיוחדת של הרב משה מעמיקה ומרחיבה את הלימוד. שילובם של אנשי מקצוע נוספים בקורס הוסיפו מגוון רחב ביותר של מקורות מעשירים את הלימוד ונותנים ידע וכלים נוספים בתחום הייעוץ והכרת נפש האדם, עד כמה שבידנו להכיר. כמו כן אני מוצא שהקורס נתן לי כלים המסייעים לי בכל תחומי החיים, גם בצדדים הפרטיים, וגם בעסקי ציבור ובמתן מענה בנושאים הלכתיים ואישיים בקהילה."
הרב שי גרין, ראש מדרשת שילת, בוגר מחזור ט' - הגעתי לקורס לאחר כעשרים שנה בהם עסקתי בהדרכת חתנים, ליווי זוגות וטיפול זוגי חובבני. מצד אחד הרגשתי צורך לקנות כלים ולהפסיק "לזרום" על חשבונם של אחרים, אך מצד שני לא הייתי משוכנע שבאמת הקורס יקדם אותי. בצורה הכי פשוטה- הקורס הצמיח אותי, הביא אותי לקומות חדשות במקום האישיותי והחינוכי שלי ונתן כלים מקצועיים. ומבחינתי הרווח הגדול ביותר- הקורס בנה לי שיטה ודרך טיפולית.
אני מרגיש שכל מי שקשור לתחום של ליווי זוגות והכנה לקראת חתונה לא יכול לוותר על התהליך המיוחד הזה.
הרב שלמה שיבר, בוגר מחזור י"ג -"אני ממליץ בחום על הקורס ליעוץ זוגי במכון נתיבות!
צורת הלימוד מובנת ושיטתית והלימודים הם ברמה גבוהה ומקצועית. קיבלתי שם הרבה מאד תובנות יחד עם ארגז כלים מעשים לחיים מודעים יותר ומאושרים יותר, הן ברמה האישית והזוגית והן ברמה המקצועית. בשבילי זאת הייתה חווית לימוד מאד מהנה ומשמעותית שהשאירה לי הרבה טעם של עוד..."
הרב איתמר בן יעקב, בוגר מחזור י"ג - "הגעתי לקורס, כדי לקבל כלים לייעוץ ולעבודה עם זוגות. בפועל, מלבד זאת קיבלתי כלים נפלאים בעבודת המידות, בצמיחה אישית, זוגית ומשפחתית. למדנו, שייעוץ נישואין מבוסס על שיטה ולא רק אינטואיציה, מלאה עין טובה ואופטימיות, מתוך מבט של תורה, אמון ואמונה. ב"ה שלפני שנכנסתי לשמש כרב קהילה, זכיתי לעבור בתחנה החשובה של מכון נתיבות, וגם כיום, בשעת הצורך (ויש שעות כאלה..) אני זוכה לליוויו המסור של הרב ברלינר."


לחץ על התמונה להגדלהקישור לקובץ PDF


כתובת המכון: רחוב בן יהודה 2, קומה ב, משרד 214, ירושלים. || טלפון: 02-6258325
עיצוב: סטודיו תהילה   |    תכנות: אסף טבצ'ניק   |    כניסה למערכת וידאו